Start je kind op de middelbare school en kiest het voor Latijn?
Latijn is voor heel wat hoogbegaafde jongeren een struikelblok op de middelbare school: het loopt niet gewoon vanzelf en alleen door op te letten in de klas lukt het niet. […]
Please use correct published Event ID.
Latijn is voor heel wat hoogbegaafde jongeren een struikelblok op de middelbare school: het loopt niet gewoon vanzelf en alleen door op te letten in de klas lukt het niet. […]
Nog geen plannen? Vanaf nu staan onze vakantiekampen allemaal op onze agenda. Ga zeker eens een kijkje nemen. Er staat vast wel een kamp bij waar je naartoe wil gaan. […]
Heb je zin om ons team te versterken? We zoeken dringend klinisch psychologen, klinisch orthopedagogen of psycho-pedagogisch consulenten, voor kinderen en jongeren, die op zelfstandige basis met ons aan de […]
Deze tweedaagse cursus Professioneel omgaan met kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong geeft je meer zicht op de didactische noden van kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong. Het versneld aanbieden van toekomstige leerstof wordt in vraag gesteld en je wordt geprofessionaliseerd in differentiatietechnieken en -materialen voor deze kleuters. Dit met het oog op zowel differentiatie binnen de eigen klasgroep als leeftijdsdoorbrekende zorg buiten de klas. We maken ruimte voor eigen vragen en casussen. We helpen je een standpunt in te nemen bij al of niet versnellen.
Wanneer: donderdag 4 april 2019 en donderdag 25 april 2019
Voor wie: leerkrachten, zorgcoördinatoren en directies kleuteronderwijs
Dagindeling:
09.15 u. tot 09.30 u.: ontvangst met koffie
09.30 u. tot 12.30 u.: deel 1
12.30 u. tot 13.30 u.: lunch
13.30 u. tot 16.30 u.: deel 2
Deze tweedaagse cursus Professioneel omgaan met kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong geeft je meer zicht op de didactische noden van kleuters met een ontwikkelingsvoorsprong. Het versneld aanbieden van toekomstige leerstof wordt in vraag gesteld en je wordt geprofessionaliseerd in differentiatietechnieken en -materialen voor deze kleuters. Dit met het oog op zowel differentiatie binnen de eigen klasgroep als leeftijdsdoorbrekende zorg buiten de klas. We maken ruimte voor eigen vragen en casussen. We helpen je een standpunt in te nemen bij al of niet versnellen.
Wanneer: donderdag 4 april 2019 en donderdag 25 april 2019
Voor wie: leerkrachten, zorgcoördinatoren en directies kleuteronderwijs
Dagindeling:
09.15 u. tot 09.30 u.: ontvangst met koffie
09.30 u. tot 12.30 u.: deel 1
12.30 u. tot 13.30 u.: lunch
13.30 u. tot 16.30 u.: deel 2